Tuesday, June 13, 2017

Sustained Release Vitamin C

Sebenarnya nak bagi kulit cantik senang jew, telan Vitamin C ! pastikan korang lengkapkan keperluaan Vitamin C dalam tubuh korang setiap hari sebabnya tubuh kita tidak menyimpan Vitamin C.


konsisten telan vitamin C Shaklee dari sekarang In sha allah takdan raya dah nampak hasilnya...woww sangat kulit korang!!


Meh nak bagi tahu kenapa Vitamin C Shaklee ni terkenal dan menjadi pilihan ramai walaupun berlambak-lambak vitamin C yang ada di pasaran sekarang. Nak cucuk, nak serbuk, nak tablet pun ada...bermacam-macam brand tapi specialnya Shaklee vitamin C yang dihasilkan dengan sistem Sustained Release iaitu vitamin C dilepaskan  secara berperingkat. Badan hanya mampu menyerap sebilangan mg pada satu masa, kalau lebih ia akan keluar melalui air kencing. Rugi dah kat situ...vitamin C Shaklee sebiji tablet vitamin mengandungi 500mg dengan sistem SR ni, 100mg vitamin C akan dilepaskan setiap jam, so tubuh akan mendapat bekalan vitamin C untuk 5 jam secara berterusan.


Satu tablet 500mg vitamin C ni bersamaan dengan 7 biji buah oren sehari, tapi cara pengambilan 7 biji buah oren bukan makan sekaligus taww...hehehe. korang kena makan sebiji setiap setengah jam. Haaaa... larat korang nak telan oren macam tue hari-hari? rasanya sebiji tablet sehari nak makan konsisten pun kadang2 boleh lupakan ! wanie cadangkan korang amik je vitamin C nie...mudah.

Lagi yang menambah keberkesanan vitamin C Shaklee ni sebab adanya Bioflavonoid yang meningkatkan penyerapan vitamin C dengan baik.

kebaikan Vitamin C

1. Menguatkan imune badan
2. Percepatkan proses baik selsema, demam dan lemah imun badan
3. Berkesan mengurangkan masalah resdung, sinus dan allergy serta eczema
4. Membentuk kolagen dalam kulit kerana vitamin c Shaklee ini akan merangsang pembentukan kolagen dan menjadikan kulit kembali tegang
5. Mencerahkan kulit
6. Membantu mengecutkan dan menghilangkan jerawat
7. Menaikkan seri wajah muka menjadi awet muda kerana kolagen dalam badan sudah bertambah
8. Melambatkan proses penuaan
9. Menghalang pembentukkan pigmen yang menyebabkan masalah jeragat
10. Meningkatkan sistem imunisasi badan
11. Penganti "panadol"
12. Mengatasi masalah gusi berdarah
13. Mengecilkan lubang pori2 di muka
14. Membantu pengaliran darah
15. Antioksiadan yang kuat membantu menghalang sel2 rosak yang boleh mengakibatkan kanser


Dah tak payah fikir2 nak cari vitamin C  brand lain. Pilih jew VITAMIN C Shaklee...trust me hokeyy.


Meh cepat2 wasap wanie untuk order. Yang tak pernah ambil vitamin C korang perlu consume sebab bukan hanya untuk kecantikan...ini untuk kebaikan. korang perlu banyakkan sumber makanan yang tinggi antioksidan. Nak mudah,  dengan mengambil suplemen. Percayalah kat wanie. pelaburan untuk kesihatan korang.




1 botol Vitamin C ada 180 tablets, tahan sehingga 3 ke  6 bulan. bergantung korang ambil sebiji or 2 biji sehari...ikut keperluan korang. Nak senang beli 2 botol untuk setahun. Senang simpan untuk buat stok.

Nak order kew, nak tanya kew wasap wanie...

Shaklee by Wanie Thadir
018.3749541

No comments:

Post a Comment

Naik Cameron Highland kali ini dengan motorbike

Disebabkan cik wanie nak beli buah strawberry, nak makan scones dan sambal ikan masin Abang Strawberry maka rajin lah cik wanie naik Camero...

dorang rasa menarik